The Rite- filmul. Biserica Ortodoxa si exorcismul.

Incep cu filmul. Mi-a placut, este exact ce mi-am inchipuit ca e : un thriller cu doua scene care duc spre horror dar nu sunt horror !!! Nu il recomand adolescentilor care si-ar putea face o impresie gresita despre aceste ritualuri de exorcizare.

Filmul are valoare prin prezenta lui Anthony Hopkins si e chiar posibil sa fi regretat ca m-am dus daca nu juca acest actor.

http://www.youtube.com/watch?v=f-TSAalxvts

 

Slujbele de exorcizare sunt de fapt niste rugaciuni specifice savarsite de preotii „cu Har”. Se spune ca nu orice preot este capabil sa le citeasca. Totusi, inclin sa cred ca aceasta ultima fraza este exagerata si ca de fapt, chiar daca orice preot le poate citi – ele nu au intensitatea si nu-si ating scopul final decat atunci cand exorcistul (preotul in cazul de fata) este unul „cu Har”.

Textele bisericesti folosite in exorcizari:

Moliftele Sf Vasile cel Mare

Moliftele Sf Ioan Gura de Aur

Moliftele Sfantului Ciprian

(acestea nu sunt singurele rugaciuni de exorcizare, sunt cele mai cunoscute)

Molifta in limba slava inseamna de fapt Rugaciune. Asadar avem de-a face cu o suita de rugaciuni specifice

In Biserica Ortodoxa , chiar si botezul copilasilor e precedat de o serie de exorcisme.

Foarte interesanta prezentarea Pr Prof Dr Vasile Mihoc (foarte obiectiv, merita vazut documentarul in timp ce stergeti praful sau va faceti unghiile……..incepe plictisitor – asta e apanajul unei mici televiziuni locale. Calitatea filmarii nu e buna  mai ales prima parte, a doua e mai clara)

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=UpCRYKBZnQw]


Foarte important faptul ca preotul subliniaza „ De cele mai multe ori boala (posesia) se acroseaza pe o labilitate psihica”. Acelasi lucru il cred si eu.

Posesia exista si in islam si in orice alt rit.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=Do9b-ZtFNRs&feature=player_embedded#at=141]

Un docu despre exorcizarile in Biserica Ortodoxa Rusa

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=edBpHgTPAQU&feature=player_embedded#at=93]


In formula As am gasit relatarea  prodecanului Institutului teologic universitar Bucuresti- Preot prof dr Vasile Raduca. Sunt foarte atenta cand imi aleg sursele pentru un articol iar acesta este unul realist , care explica cum si cand se fac aceste rugaciuni.

Am ales ceva din articol iar la final dau link catre sursa:

– Parinte Raduca, ati avut vreo experienta personala in ceea ce priveste citirea Moliftelor Sfantului Vasile cel Mare?
– Da! Ba chiar trebuie sa recunosc ca a fost una impresionanta. Acum vreo doi ani, tin minte, am remarcat in biserica prezenta uneitinere ce parea sa aiba un comportament usor bizar, desi pastra toate aparentele deplinei normalitati. Aveam sa aflu ca este din Buftea si abia implinise 19 ani. Nu mai tin minte cum o cheama, dar nici nu am revazut-o de atunci. Am inceput sa citesc Moliftele pentru un tanar medic, la rugamintea acestuia, iar fata a venit sub epitrahil, langa barbat, pe neasteptate. Tanarul statea linistit, in timp ce fata, la scurt timp, a inceput sa tremure, sa se zdruncine, pana cand a cazut sub masa din fata Icoanei Maicii Domnului. Imi amintesc ca era vineri seara, zi de post… Tulburat peste masura, am sfarsit de citit Moliftele si l-am rugat pe tanar sa astepte deoparte. Intre timp, fata isi revenise din acel ciudat lesin. Abia a reusit sa sopteasca, parca epuizata: “Parinte, am pe satana in mine… Nu stiu ce sa ma fac!”. Am reluat Moliftele pentru ea, separat. Dupa ce am pus epitrahilul pe capul ei si am inceput sa blestem diavolul, tanara si-a reluat tremuratul si convulsiile, pana ce a cazut din nou sub masa din fata icoanei, scotand niste sunete ragusite, cu un glas ce nu parea sa mai fie al ei. Mie, va spun sincer, aproape mi se inmuiasera picioarele, insa mi-am pastrat cumpatul, m-am dus in Altar, am luat Sf. Cruce si am reluat blestemele, indreptand varful Crucii spre capul ei, chiar in crestet. Tanara se zguduia de parca ar fi fost cuprinsa de friguri sau accese de epilepsie, se intindea sub masa si scotea acele sunete gajaite, desi vocea ei normala era armonioasa. Inca si acum sunt rascolit de amintirea acelei scene incredibile! Ea isi revenea, ii puneam din nou epitrahilul pe cap si continuam pana cand, la un moment dat, am inceput sa simt ca ma cert, pur si simplu, cu cineva ascuns in fiinta ei… Tremuram si eu deja, insa continuam sa citesc. I-am rugat pe cei cativa enoriasi ce se mai aflau in biserica, de fata, sa spuna in cor, cu glas tare, “Doamne miluieste!”, iar eu reciteam blestemele fara incetare. Parca ma luptam corp la corp cu o fiinta nevazuta… Ea se zbatea ca un epileptic, apoi isi revenea si iarasi cadea in acea stare. Eram leoarca de transpiratie, de parca as fi alergat, iar credinciosii din parohie urmareau uluiti aceasta scena. Am intrebat pe cei care erau de fata ce spunea vocea aceea guturala cand o apucau crizele pe fata, caci in timpul citirii blestemelor ridicasem glasul, de emotie vorbeam mai tare si eu, fara sa mai pot fi atent la altceva. Enoriasii mi-au spus ca se auzea asa: “Te urasc! Te urasc!”. Va dati seama? Eu blestemam satana, iar demonul imi raspundea “Te urasc”… Ma cutremur chiar si acum, cand povestesc. N-am mai trait niciodata asa ceva.

http://www.formula-as.ro/2001/447/spiritualitate-39/sfantul-vasile-cel-mare-si-temutele-sale-molifte-1987

Voi ce parere aveti despre Exorcizare? 😀

 

Similar Posts

41 Comments

  1. Eu zic ca in B.O exorcizarile sunt doar povesti de adormit copii speriati, ca si tabloul descris mai sus-ala cu “Te blestem!” caruia i se raspunde cu “Te urasc!”. Cu alte cuvinte, nu exista cu adevarat decat simulari nereusite de exorcizare.

    1. Da, e greseala mea…poti sa adaugi linistita pe lista si BC, pentru ca si acolo se simuleaza la fel…
      In alte rituri din crestinism[nu ma bag in alte religii, pentru ca nu stiu daca exorcizarea exista si acolo], nu stiu sa se practice astfel de scene de circusz.

      Pentru ca exorcizarea sa existe ca fenomen real, trebuie indeplinite niste conditii:
      1. Acel duh rau, drac, sa existe cu adevarat in subiectul supus exorcizarii. Ori, in cazurile de exorcizare al BO/BC, daca acel drac daca ar fi prezent in om, popa ar lua bataie instantaneu[asa cum scrie pe undeva prin scrierile Bibliei]. Dracu’ nu se teme de un obiect in forma de cruce, pentru ca astfel de obiecte sunt ZERO in spiritualitate. De ce? Gandeste-te la o fiinta/entitate extraterestra superioara noua oamenilor, caruia pentru a-l combate/alunga, un om il ameninta cu…o banana. Egalitatea banana=cruce, este valabila in spiritualitate.
      2. Individul[popa, in cazul nostru] care pretinde ca scoate draci prin exorcizare, trebuie sa aiba o perfecta aliniere la cerintele celeilalte tabere[cea buna] din lupta, adica Dumnezeu. Pentru ca daca nu este indeplinita conditia, este valabila:”drac/corb la drac/corb nu-si scoate ochii…”. 😀
      In cazul popilor BO/BC, este limpede ca nu indeplinesc cerinta alinierii la tabara opusa, a binelui[Dumnezeu].Asa ca ei nu pot exorciza, ci pot doar sa simuleze acel act.

      O zi buna.

  2. Te citez:
    Acel duh rau, drac, sa existe cu adevarat in subiectul supus exorcizarii. Ori, in cazurile de exorcizare al BO/BC, daca acel drac daca ar fi prezent in om, popa ar lua bataie instantaneu[asa cum scrie pe undeva prin scrierile Bibliei]
    Si raspund :
    (Efeseni 6:10-17 ) Pe deasupra tuturor acestora, luati scutul credintei, cu care veti putea stinge toate sagetile arzatoare ale celui rau. Luati si coiful mantuirii si sabia Duhului, care este Cuvantul lui Dumnezeu.

    (Marcu 16) Apoi le-a zis(iisus) : “Duceti-va in toata lumea, si propovaduiti Evanghelia la orice faptura.
    16. Cine va crede si se va boteza, va fi mantuit; dar cine nu va crede, va fi osandit.
    17. Iata semnele cari vor insoti pe cei ce vor crede: in Numele Meu vor scoate draci; vor vorbi in limbi noi;
    18. vor lua in mana serpi; daca vor bea ceva de moarte, nu-i va vatama; isi vor pune manile peste bolnavi, si bolnavii se vor insanatosa.”

    Iisus a scos diavolul din om si i-a poruncit sa intre in turma de porci,

    Şi trecând Isus de ceea parte, în latura Gherghesenilor l-au întâmpinat pe dânsul doi îndrăciţi, ieşind din morminte, foarte cumpliţi, încât nu putea nimenea să treacă pe calea aceea.
    Şi iată, au strigat grăind: ce este nouă şi ţie, Isuse, Fiul lui Dumnezeu? Ai venit aici mai înainte de vreme să ne munceşti pe noi? Şi era departe de dânşii o turmă mare de porci păscând.
    Iar dracii îl rugau pe El, zicând: de ne goneşti pe noi, dă-ne voie să ne ducem în turma cea de porci. Şi a zis lor: Mergeţi! Iar ei, ieşind, au mers în turma de porci; şi îndată a sărit toată turma de pe ţărm în mare, şi s-a înecat în apă. (Mat. 8, 28-34; 9, 1).

    Cat despre „obiectul in forma de cruce“ aici este un aspect pe care din pacate chiar multi crestini practicanti nu il inteleg…..Obiectul in sine , lemnul sau materialul din care e lucrat nu are valoare ci reprezentarea lui simbolica este cea care ii ofera puterea. Poti tu sa crezi intr-o banana? Daca nu, de ce? Iti spun eu- pentru ca nu are nicio simbolistica semnificativa
    Insa crucea este simbolul jertfei lui Iisus si de aici puterea (de a vindeca) si faptul ca lucrarea diavolului scade in intensitate cand i se cere sa iasa sau sa-si inceteze actiunea – in numele jertfei si lui Isus (si repet, nu a materialului din care e facut crucea)

    Cat despre alte religii- cum am spus- exorcizarea exista pretutindeni 🙂

    1. Atunci cand m-am referit ca popa ar lua bataie instantaneu, am avut in vedere urmatorul scenariu petrecut in Biblie:”Duhul cel rau le-a raspuns: “Pe Isus Il cunosc, si pe Pavel il stiu; dar voi cine sunteti?” Si omul in care era duhul cel rau a sarit asupra lor, i-a biruit pe amandoi si i-a schingiuit in asa fel, ca au fugit goi si raniti din casa aceea.”(F.A.19.15-16)
      Asadar, cheia unei exorcizari, sta in raspunsul la acel “…voi cine sunteti?”. La aceasta intrebare, popa nu poate sa raspunda, deoarece doctrina ortodoxa il pozitioneaza intr-o alta tabara decat cea a binelui[a lui Dumnezeu]. Asadar, nefiind nici 100% cu Diavolul, nici 100% cu Dumnezeu, in cazul in care popa s-ar intalni cu un astfel de duh necurat, ar lua-o pe cocoasa 100%. 😀

      Ca exista/sau mai bine zis AU EXISTAT intr-adevar cazuri in care duhurile rele au fost scoase din om, nu o neg.Insa intotdeauna, la intrebarea duhului rau:”…tu cine esti?”, a fost un raspuns de genul:Omul lui Dumnezeu. Popa, nu se incadreaza in acel sablon al “omului lui Dumnezeu”. Nu judeca aici persoana, ci doctrina/invatatura care sta in spatele persoanei-popii in cazul de fata.

      1. Pe rand :
        Atunci cand m-am referit ca popa ar lua bataie instantaneu, am avut in vedere urmatorul scenariu petrecut in Biblie:”Duhul cel rau le-a raspuns: “Pe Isus Il cunosc, si pe Pavel il stiu; dar voi cine sunteti?” Si omul in care era duhul cel rau a sarit asupra lor, i-a biruit pe amandoi si i-a schingiuit in asa fel, ca au fugit goi si raniti din casa aceea.”(F.A.19.15-16)

        Da, ai dreptate sa crezi asta, pornind strict de la acest paragraf.
        Inainte de acesta scrie:
        “Şi au încercat unii dintre iudeii care cutreierau lumea, scoţând demoni, să cheme peste cei ce aveau duhuri rele, numele Domnului Iisus, zicând: Vă jur pe Iisus, pe Care-l propovăduieşte Pavel! ”

        dar ca raspuns la asta , nu exista un paragraf mai bun decat acela din Ev dupa Matei, cap 7
        (Iisus zice)
        “De aceea, după roadele lor îi veţi cunoaşte. 21. Nu oricine Îmi zice: Doamne, Doamne, va intra în împărăţia cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu Celui din ceruri. 22. Mulţi Îmi vor zice în ziua aceea: Doamne, Doamne, au nu în numele Tău am proorocit şi nu în numele Tău am scos demoni şi nu în numele Tău minuni multe am făcut? 23. Şi atunci voi mărturisi lor: Niciodată nu v-am cunoscut pe voi. Depărtaţi-vă de la Mine cei ce lucraţi fărădelegea. ”

        Crestinii ortodocsi considera ca preotii sunt urmasii apostolilor si prin aceasta legitimitatea de a scoate demoni si de a vindeca in numele Lui.Aceasta este una dintre Tainele bisericii (Sf Taina a preotiei- prin punerea mainilor) Daca nu ma insel , la fel cred si catolicii. Nu vreau sa te intreb daca apartii vreunei religii sau daca e voia ta sa-i apartii 🙂 ca nu e frumos……
        Dupa cum cred ca ti-ai dat seama eu sunt ortodoxa – si din acest punct vorbesc – de aceea dau citate din Biblie, as putea discuta si liber dar consider ca argumentele pt acest subiect le gasim in Carte……

  3. Cat despre “alinierea perfecta” esti sigur ca asta ai vrut sa spui? Natura omului este prin excelenta duala si din cate stiu eu singurul OM care a reusit sa iasa victorios asupra acestei dualitati este insusi Iisus Hristos……Eu nu cunosc alt personaj caruia as putea sa ii “salut” aceasta calitate. Pana si Iisus a avut indoielile (vezi plangerea din Ghetsimani) si luptele lui (vezi ispitirea in pustie) asa ca nu vad cum un om ar putea sa se alinieze “perfect” la ceea ce spui tu. Adica daca nu suntem “perfecti” nu putem sa luptam impotriva raului, sau nici macar nu ar trebui sa incercam…..? pentru ca eu asta inteleg din spusele tale…………

    O zi buna si tie 🙂

    1. Exact asta am vrut sa spun, nu-i nici o greseala.
      Insa prin “aliniere perfecta”, nu inteleg ca toti acei oameni aliniati sunt oameni perfecti…Ei sunt oameni normali (imperfecti) ca si caracter, insa “aliniati perfect”. “Alinierea perfecta” se judeca dupa cum se situeaza omul raportat la Dumnezeu.
      Daca un om accepta ceea ce ii cere Dumnezeu, e aliniat perfect. Insa este om, si este foarte probabil ca va gresi…dar tocmai pentru asta a venit Isus:sa ierte greseli.
      Cu totul altfel sta treaba atunci cand omul, nu accepta cerintele lui Dumnezeu, le desfiinteaza/interpreteaza dupa bunul plac al doctrinei proprii, si totusi pretinde ca el poate/scoate draci…cu Dumnezeu inainte.Asta e cazul popii. 😀

      Isus insusi a fost judecat de Dumnezeu raportat la acelasi standard:ascultarea de Dumnezeu.Pentru ca la acea judecata a fost gasit nevinovat[contrar a ceea ce spuneau acuzatorii Sai din acele vremuri-poate si de astazi, care Il gasesc vinovat], a fost inviat din morti a treia zi…cum zice Scriptura.

      1. Poate ca am lasat impresia ca sustin ca orice preot poate fi un exorcist? Nu….nu cred asta. Un preot poate fi exorcist iar un exorcist nu trebuie sa fie musai preot.
        Altfel as desconsidera faptul ca si in alte culte se savarsesc exorcizari.
        Nu cred ca e necesar sa ne “legam” foarte tare de cuvantul “popa” sau preot – cum imi place mie sa spun.

        Asadar nu crezi ca e posibil ca un spirit rau sa posede un om? Si daca totusi aceasta se intampla, omul acela moare posedat sau exista persoane capabile sa il scape de suferinta prin scoaterea demonului? 🙂

  4. Wow, ce dispute s-au încins aici! 😉
    Sunt de acord cu faptul că nu orice preot poate să facă exorcizări, molitfe,dezlegări etc Este ca şi cum ai spune că orice chirurg îţi poate face operaţie pe creier. În primul rând, un exorcist trebuie să fie curat ca lacrima dpdv energetic, asta deoarece, dacă în structurile lui subtile există energii grosiere – urmări ale păcatelor pe care le săvârşeşte(bea, mănâncă carne, face sex înaintea exorcizării sau manifestă diverse sentimente “necreştineşti” gen ură, invidie, neiertare, samd demonul care este alungat se va revolta, pe bună dreptate, împotriva unuia, care nu are nici o cădere să îl judece,el însuşi fiind supus ispitelor şi gazdă dracilor…..mai mult decât atât, prin rezonare perfectă cu “negreaţa” din structurile preotului, demonul poate sări pe el. De aceea majoritatea dintre ei, după o autoevaluare cinstită, nu se încumetă să se apuce de scos dracii din cineva,că sunt conştienţi ce îi aşteaptă. Apropo, cunosc un călugăr,care a devenit posedat sexual, după ce ani la rândul a citit molitfe, fără să fie 100% pregătit…conform sloganului tipic românesc “las’că merge şi-aşa!” În momentele de luciditate plângea şi se căia, dar când îl apuca…nu avea putere să controleze demonul care,fiind mult mai puternic, efectiv îşi bătea joc de el săracul….(nemaiputând suporta, a aranjat singur să fie prins în fapt…a fost caterisit şi trimis într-o fundătură, i s-au luat până şi Biblia, cărţile de rugăciuni, etc…moment în care,lipsit de ajutor,era să moară…a stat câteva luni prin spitale, deoarece i se încurcaseră maţele…de la stres, cică! Ete-aşa….Uneori chiar şi un preot curat poate fi atacat de demon, dacă acesta are în spate o familie, de la care, fiind legat prin canale energetice, preia anumite carenţe, aşa că agresiunea demonului se poate îndrepta către cei dragi (că doar n-o să-i impui întregii familii să ţină post negru alături de tine!) Prin urmare, cei ce pot fi exorcişti cu adevărat, sunt mai rari ca tigrii albi! Iar în BORul nostru de toată jena, cum să găseşti preoţi cu Har, când harul este de la Sfântul Duh, iar marea lor majoritate sunt nevoiţi să îşi pună şorţuleţe de masoni, ca să nu piardă parohiile….păi sunt primii care ar trebui exorcizaţi! Şi ei ştiu asta! Cred că aţi auzit că s-a luat deizia de a interzice citirea molitfelor Sf. Vasile pe 1 ianuarie, la fiecare început de an…de unde şi până unde?….oare de ce îi e frică lui ips daniel? Asta cum se mai justifică?….. decât dacă am presupune că “sfinţiile “lor nu prea au cum să îşi agreseze Stăpânul?… 🙂
    Tot în formula AS a fost publicat în urmă cu vre-o 11 ani un reportaj de la Călugăreni, unde se află cea mai mare colonie de demonizaţi, care îşi aşteaptă rândul la preotul local pentru exorcizare
    http://www.formula-as.ro/2000/438/societate-37/societate-1838
    În 2005 a apărut şi acest articol, tot despre acelaşi preot:

    http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/2005-06-27/ultima-speranta-cuibul-exorcizarilor.html
    În rest, bătrânul călugăr a fost de nenumărate ori hulit si defăimat de către cei din breasla lui, precum şi de către mass media.
    Totuşi…. faptul rămâne fapt: vindecările miraculoase ale unor şizoizi agresivi, nebuni “cu acte” în regulă, ce ani la rândul au fost trataţi fără succes de psihiatri nu pot fi ascunse – ele dau o speranţă celor ce au pierdut-o chiar dacă există şi un procent , care o sfârşesc tragic – după cum veţi citi, variantă de mijloc acolo nu există: ori te vindeci definitiv, ori… cedezi lupta finală şi pleci dincolo…

  5. M-am interesat putin si am mai gasit informatii despre preoti care fac (cu succes!!!) exorcizari in BOR. Nu sunt la curent cu structurile de conducere ale BOR dar nici nu-mi da mana sa spun ca preotii ortodocsi sunt mai pacatosi decat altii….sau mai nevrednici. Or fi printre ei, dar eu doresc sa cred ca ei nu reprezinta adevarata fata a Bisericii ca Institutie. Si m-am referit strict la oameni nu la politicile interne si constructia abuziva de lacase de cult sau chiar spalarea banilor care se intampla peste tot!!Despre IPS Daniel nu stiu mai nimic, mi-ar prinde bine un link compact din care sa aflu ce e de aflat…..
    Uita lista mea:
    Staretul Stefan Neonil de la Manastirea Frasinei (Vrancea) Este foarte batran si recunosc ca n-am dat search pe google sa vad daca mai traieste insa povesti despre exorcizarile facute de el si despre oamenii vindecati, se gasesc (apropo, la Frasinei parca femeile nu pot merge)
    La Cernica se mai fac exorcizari – nu stiu insa nume.
    Iata ce spune un preot : “Cel mai puternic, dar şi cel mai periculos ritual al ortodoxiei este citirea moliftelor Sfântului Vasile. Preotul trebuie să fie pătruns într-adevăr de harul duhului Sfânt, pentru că altfel, întrega familie a acestuia va avea de suferit. Răzbunarea satanei merge pînă acolo încât preoţii ajung să fie bătuţi şi chinuiţi, chiar în propriile lor chilii.”….deci Dude, ai dreptate, se poate intampla…………

    Si la Cotmeana – dar sursa nu e sigura 🙂
    Si la Nicula- se faceau (jud Cluj), se citeau Moliftele Sf Vasile -parintele Nicolae mai slujeste inca in acelasi loc- un om de o conduita morala si spirituala cum rar am intalnit…..Si nu este doar parerea mea.

  6. Blonde – nu stiu de ce nu au lasat commentul din prima, eu nu am activata chestia cu revizuirea, inca nu m-a injurat nimeni :)))
    Poate oricine da link intra intai la aprobare…..

  7. Nu au lăsat, pentru că or avea nişte filtre, care se activează de la cuvinte cheie, probabil….hmm…care să fie acestea?! 😉
    eu sunt destul de în temă cu structurile BOR şi cu adevărata faţă a “înaltului cler”, pentru că mă interesează subiectul (din motive personale)
    http://www.scribd.com/doc/7919050/Document-Biserica-Ortodoxa-recunoaste-cultul-satanist-al-Masoneriei-prin-Patriarhul-Daniel-

    uite şi un blog interesant, din categoria celor “pe baricade” de care sunt sigură că ai auzit – printrte puţinele care îndrăznesc să spună adevărul:

    http://saccsiv.wordpress.com/2011/03/31/video-parintele-adrian-fageteanu-a-fost-la-un-pas-de-moarte-dupa-ce-patriarhul-daniel-l-a-lovit-in-cap-cu-carja-de-otel/
    http://saccsiv.wordpress.com/2011/03/30/patriarhul-satanic-interzice-citirea-in-biserici-a-molitfelor-sfantului-vasile-cel-mare-la-inceput-de-an/

    mai e Apologeticum, despre un alt “preaIluminat capo di tutti capi”
    http://apologeticum.wordpress.com/2010/12/29/nu-papei-in-romania-papa-declara-pedofilia-nu-este-un-rau-absolut/

    1. Am accesat linkurile
      Primul e total inofensiv. Sa fim seriosi. Masoneria din Romania nu se ocupa cu lucrurile la care se gandesc unii. Ba chiar ar fi uimiti unii cititori sa afle ca sunt firme muuuult mai periculoase decat aceasta organizatie 🙂 Din pacate…..Poate ca ar fi bine ca masoneria sa fie de vina pt multe rahaturi….dar nu e 🙂

      Draga mea prietena, al doilea link este unul in care Parintele Adrian Fagetanu face glume la adresa unei functii din BOR (aceea de Prefericit denumire pe care nu Daniel a inventat-o, sau?) Nu mi se pare nici amuzant si nu am gasit nici-o dovada ca Patriarhul Daniel e „indracit“cum spune dansul . Pana la urma l-a operat acea doctorita pe parintele care povesteste? 🙂 De ce nu a apelat in acest caz la Procuratura si apoi la IML pt constatari…..pt vatamare din culpa? Nu aceasta este calea legala?

      Cat despre chestia cu Moliftele, chiar nu vreau sa despic in patru acest gen de jzrnalism. Nu am inteles nimic din articol, blogul acela nu mi se pare credibil (spune-mi te rog, daca tu il poti considera o sursa…..o sursa de ce?) , spun ceva de o editura (adica niste interese la mijloc) de o tanti Aurora care a facut un comentariu si de raspunsul unui anonim………Mna, ce sa mai zic Blonde ? 🙂

  8. Ba poti posta, Blonde. De-astea cu enterul si eu mai patesc din cand in cand pe alte bloguri…….De aceea am invatat sa-mi salvez mesajul mai ales daca e mai lungut……

    A, acum vad de ce nu “te-alasat” :))) Pentru ca ai dat mai multe linkuri. O sa le las deocamdata desi aceste “teorii” sunt mai mult insinuari. Tu stii ca eu nu sunt adepta teoriei conspiratiei si chiar cred ca unii oameni au prea mult avant….dar il folosesc intr-o directie nepotrivita.

    Cat despre faptul ca spu “putini dintre cei care au curaj sa spuna adevarul”…te intreb de ce crezi asta? Pai si eu am impresia ca spun adevarul……..Daca l-as vedea maine pe un Preainalt comitand un pacat as scrie asta aici pe blog, cine, ce crezi ca mi-ar putea face :)) ?
    Asadar eu as merge pe ideea ca “putinii astia care spun adevarul” si catre care ai dat linkuri sunt “putinii care vad niste lucruri intr-o maniera diferita si au impresia ca spun adevarul” 😉

    Blonde, eu sunt ortodoxa dar nu o sa intorc spatele vreunui “adevar” daca acesta imi este argumentat, indiferent de la ce religie vine el. Adevarul de obicei slujeste unui scop nobil si nu unor interese personale

  9. nu exista preoti cu har. adica exista ca toti au. asta incerc sa zic. toti preotii au acelasi har transmis prin sf. taina a hirotoniei. nimeni nu are mai putin, nimeni nu are mai mult ca nu se da cantitativ. toti preotii au acelasi har, har care nu este alterat prin viata preotului sau pacatele lui.

    deci o slujba facuta de un preot betiv are aceeasi valoare si putere ca si una facuta de un traitor in Hristos.

    motiv pentru care si cand un preot e caterisit, ecomunicat, coborat din treapta, practic lui nu i se ia harul ca nu are cum, doar i se interzice dreptul de a mai sluji si face slujbe. ma rog, interzicerea nu e una cu forta ca nu poti obliga pe cineva … uite asa apar diferite secte. isi face biserica lui, face slujbele lui, atrage prostimea.

    eu cred in exorcisme. nu credeam sa-ti zic sincer chiar de am asistat la una. mi s-a parut … falsa, desi nu era nimeni acolo deci nu o facea de dragul cuiva, dar ca nu credeam. ma gandeam ca au probleme psihice si atat sau poate gasesc scuza problemelor psihice in asta si ajung sa creada si ei.

    dar mi-am amintit din biblie de indracitul care rupea obsezele si se taia cu pietre, cel ce avea o legiune in el, legiune ce a intrat in turma de porci si atunci mi-am dat seama ca da, e posibil. 🙂

    1. Nu m-am exprimat eu corect-nu ma refeream la harul ala care li se da prin coborarea Sf Duh.
      Ci la o anumita structura interioara care unora le permite sa avanseze spiritual in timp ce altii raman pe loc.
      Este posibil, asa cum e posibil ca unui medic sa nu-i reuseasca o operatie in timp ce un coleg de-al lui, o rezolva cu brio….

  10. Ahaaaa :))) Inteleg. Dar unele filme merita vazute in cinema si asta e unul dintre ele.In plus ai avantajul ca prietena(nevasta) va dormi lipita de tine cel putin 3 nopti!!!!

  11. asta daca am cinematograful meu personal ca ultima comedie animata vazuta in mall a fost … sinistra. era una cu un ras zgomotos si de … vrajitoare, iar unu care tot simtea nevoia sa-i explice prietenei ei toata glumele, nu ca nu ar fi evidente, dar hei! de ce sa nu faci pe desteptul cand se poate? 🙂

    de data asta n-au sunat telefoane, dar ai dreptate, e o experienta unica si iubita va dormi lipita vazand ce aratari de barbati prosti sunt si de frica sa nu ma fure alta. la asta te refereai, nu? 😀

    1. Nu, mai Ionut, vezi ce greu e sa intelegi femeile? 😀
      Va dormi asa pentru ca-i va fi frica, isi va aminti vreo 3 seri scenele in care A.H e posedat de diavol……

      MI-a placut Alice in tara minunilor in 3 D dar m-am cam plictisit la Spargatorul de nuci, am dus-o pe nepoata,…..Iar animatiile se pot vedea si acasa 🙂

  12. O întrebare, Hapi: Ai putea să îmi spui, la care teorii anume te referi, când spui că sunt simple insinuări şi de ce?…că n-am prea înţeles.
    Acum, ca să răspund la întrebarea ta:”Daca l-as vedea maine pe un Preainalt comitand un pacat as scrie asta aici pe blog, cine, ce crezi ca mi-ar putea face ?” îţi voi răspunde: dacă erai jurnalistă cu boss pe cap(adică angajată la vre-un ziar sau tv – te-ar fi atenţionat întâi să stai în banca ta, apoi te-ar fi hărţuit până îţi dădeai demisia, pe principiul că nimeni nu e fără de păcat, iar dacă nici atunci nu te potoleai, ar fi avut grijă să rămâi şomeră până la Judecata de Apoi. Din fericire, eşti un om liber, iar blogul tâu încă nu sparge top-urile de audienţă, deci nu prezinţi pericol (deocamdată! :D) pt imaginea comercială şi aducătoare de milioane la Sfânta Puşculiţă. Dar…dacă l-ai întreba, de exemplu, pe ziaristul independent Victor Roncea, sau pe ieromonahul Savatie Baştovoi, blogurile lor fiind în top, cam cât de uşor le este să reziste atacurilor şi nedreptăţilor, la care sunt supuşi, cred că ţi-ai schimba părerea despre presupusa noastră libertate la exprimare! 😀

    1. Blonde, am spus pentru fiecare articol in parte de ce nu ma poate convinge pe mine ca persoana care judeca rational……am invatat ca in viata lucrurile nu sunt numai albe sau negre.
      Daca e sa vorbim de jurnalism sunt simple insinuari pentru ca :
      – nu vad in nici un “articol” dreptul la replica. Nu stiu de ce….
      – articolele nu sunt semnate (de cineva) . Toata lumea stie ca pe internet poate scrie oricine, orice.
      – scrisoarea aceea este una banala de multumire catre structurile masoneriei. Este o speculatie sa sustii (nu ma refer la tine ci in general) ca “Biserica Ortodoxa recunoaste cultul satanist”. Ce cult satanist? Cine spune asta……trebuia sa descrie cultul satanist, cine ii sunt “capii” in Ro si cum colaboreaza cu ei Biserica Ortodoxa.
      Am fost jurnalista cu boss si stiu ca majoritatea scriu ceea ce li se spune. Stiu ca poti fi concediat din cauza ca ataci pecineva
      Asa mi-am pierdut eu locul de munca 🙂
      Dar niciodata nu am incetat sa privesc adevarul in fata
      Si de aceea cred ca mai sunt inca oameni cu coloana vertebrala in Ro care sa isi asume spusele si care nu depind financiar de bosi care se afla sub obladuirea financiara a politicului sau a bisericii. Asadar- daca exista un astfel de adevar conspirationist in Biserica Ortodoxa, atunci el trebuie doar sa caute portita pe care sa iese cu demnitate, la lumina.

  13. A…si nu am spus ca nu cred ca ar putea fi adevarat numai ca sunt sceptica datorita “amabalajului”. ”
    Idei precum: “nu Papei in Romania” “patriarhul satanic” “papa declara ca pedofilia nu este un rau absolut” ma duc cu ganduri la stirile trunchiate si la circ……Mie nu-mi place nici un fel de extremism…..si nu stiu de ce , afirmatiile astea imi par extreme. Dar e foarte posibil sa gresesc 🙂

  14. Apropos de banala scrisoare de mulţumire.
    Încă din 11 martie 1937 în Sfântul Sinod al BOR a fost aprobată Hotărîrea, valabilă şi astăzi , de delimitare clară a Bisericii creştine ortodoxe de acest citez, “curent subversiv de subminare a ordinii sociale, ce face din funcţionari statului, unelte subordonate altei autorităţi”…”E o luptă ce ia în sprijinul ei minciuna şi Întunericul”…..iar printre “măsurile, recomandate Bisericii în lupta împotriva acestui duşman al lui Dumnezeu, al ordinei social-morale şi al naţiunei sunt următoarele:
    1.O acţiune persistentă publicistică şi orală de demascare a scopurilor şi a activităţii nefaste a acestei organizaţii.
    2.Îndemnarea intelectualilor români, care se dovedesc a face parte din loji, să le părăsească. În caz contrar Frăţia Ortodoxă Română, extinsă pe toată ţara, va fi îndemnată să izoleze pe cei ce preferă să rămână în loji. Biserica le va refuza la moarte slujba înmormântării, în caz că până atunci nu se căiesc. De asemenea le va refuza prezenţa ca membri în corporaţiile bisericeşti.
    3.Preoţimea va învăţa poporul ce scopuri urmăreşte acela care e francmason şi-l va sfătui să se ferească şi să nu dea votul candidaţilor ce aparţin lojilor.
    4.Sfântul Sinod acompaniat de toate Corporaţiunile bisericeşti şi Asociaţiile religioase se va strădui să convingă guvernul şi Corpurile Legiuitoare să aducă o lege pentru desfiinţarea acestei organizaţii oculte. În caz că guvernul nu o va face, Sfântul Sinod se va îngriji să fie adusă o astfel de lege din iniţiativă parlamentară.

    Hapi, ţi se pare cumva că “preasfinţia” sa daniel ciubotea (pe numele lui de buletin este exact vârful de lance în lupta, consfinţită după cum vezi, prin lege, purtată de Biserică pentru desfiinţarea acestei organizaţii oculte(aşa cum se recomandă la p.4?) 😉
    …sau poate, trimiţând nevinovata scrisoare, e mort de grijă să nu cumva să încalce p.1 , cu privire la obligativitatea acţiunilor publiistice de demascare a masoneriei…blabla?
    Păi, ce sfânt Sinod e acesta, dacă prevederile lui sunt sfidate de însăşi patriarh? sau, mai corect ar fi să întreb: ce fel de patriarh e acesta?
    p.s. am evitat ă dau link-ul cu Hotărărea Sf.Sinod, că mi-e că iar dispare comentariul 😀

    1. O lege valabila din 1937 hm? Care stipuleaza chestiuni de genul:

      Sfântul Sinod acompaniat de toate Corporaţiunile bisericeşti şi Asociaţiile religioase se va strădui să convingă guvernul şi Corpurile Legiuitoare să aducă o lege pentru desfiinţarea acestei organizaţii oculte.
      Acu, zi si tu cat de oculta ti se pare aceasta MLNAR si cat de periculoasa? Hai sa nu vorbim de istorie si de povestile tesute imprejur
      http://www.grandlodge.ro/ro/prezentare/

      Parerea mea este ca acea lege daca exista trebuie revizuita, asa cum o constitutie veche de 50 de ani trebuie revizuita ca sa fie in acord cu schimbarile din societate
      Si nu spun ca aceste doua organizatii masoneria si BOR ar trebui sa coexiste dar sa se accepte si sa-si accepte dreptul de alegere atata timp cat nu lezeaza interesele tarii si in parte ale persoanelor…..Gresesc?Ori de la o banala scrisoare de multumire pana la sustinerea organizatiei, e cale lunga……
      Pe acest mitropolit nu vreau sa il comentez pentru ca asa cum am mai spus nu sunt in masura

      Dar mai am o nelamurire…..Celelelte biserici (Catolica) si “bisericile” scindate nu dau voie masonilor sa inre inauntru si sa se roage sau sa adere la rit?

  15. Hapi, tu spui:
    “Crestinii ortodocsi considera ca preotii sunt urmasii apostolilor si prin aceasta legitimitatea de a scoate demoni si de a vindeca in numele Lui.”
    Si bine zici: EI considera. Dar cam atat ramane…Caci daca stam sa analizam NOI daca intr-adevar sunt ei ceea ce pretind ca sunt, surprizele sunt de proportii. Ai incercat sa faci o analiza?
    De exemplu, cum crezi tu ca se impaca statutul preotilor “crestinatatii” de “sfintitori” de arme/armate, cu ceea ce invatau apostolii?

    Ca sa ramanem pe taramul exorcizarii, raman la parerea mea: atata timp cat o biserica – cum este BO – este o biserica antiDumnezeul biblic (necesit vreo exorcizare? :blink: ) , in cadrul ei nu pot avea loc adevarate exorcizari ci doar simulari sau contrafaceri.

  16. Nu inteleg Dude, ce anume sa analizezi si pe baza a ce…..Acu, nu vreau sa fiu ca un “martor” care vede numai inainte si pe alaturi nu,dar cum putem noi oamenii de rand sa analizam comportamentul preotilor “in masa”? Nu stiu, poate tu lucrezi in cadrul asta – teologic sau esti profesor sau elev la vreun institut de profil, eu sunt un biet mirean care nu-si permite sa faca analize generale luand ca punct de plecare paiul din ochiul unor slujitori nevrednici 😉

    Si asta cu sfintitorii de “armate/arme” nu o inteleg…..azi am baut cafea decofeinizata si soarele n-a rasarit deloc……
    Pornind de la rolul pe care armata il are intr-un stat………de ce este gresit ca un preot sa ofere acestei instituii binecuvantarea sa? 🙂 Ca doar nu traim in paradis………Acolo, dupa cum spun unii sectanti vom locui cu totii veseli impreuna cu tigrii, animalele veninoase si eventual dinozaurii pe care nu i-am apucat pe acest pamant…………Dar pana una alta tristul adevar e ca noi intre noi, oamenii in general- nu ne prea suportam.

  17. “Nu inteleg Dude, ce anume sa analizezi si pe baza a ce…..Acu, nu vreau sa fiu ca un “martor” care vede numai inainte si pe alaturi nu,dar cum putem noi oamenii de rand sa analizam comportamentul preotilor “in masa”? Nu stiu, poate tu lucrezi in cadrul asta – teologic sau esti profesor sau elev la vreun institut de profil, eu sunt un biet mirean care nu-si permite sa faca analize generale luand ca punct de plecare paiul din ochiul unor slujitori nevrednici .”

    E greu de inteles…sunt profund rau asta seara… 😀
    Ziceam sa analizam ortodoxia pe baza situatiei clasamentului din Liga I de fotbal.Pai nu in Liga I este clarificat modelul de viata a apostolilor si a urmasilor lor?Nu pe asta se bazeaza si ortodoxia?Cum atunci nu stii pe ce baza poti analiza ortodoxia?
    Cat despre bietul mirean “nestiutor” 🙄 , paiul si slujitorul nevrednic…ce sa zic? E greu de rezolvat daca nu iei in calcul ca nu omul, ci doctrina pe care o scoate pe taraba o anumita religie prin oamenii ei, e obiectul firesc al analizei.

    “Si asta cu sfintitorii de “armate/arme” nu o inteleg…..azi am baut cafea decofeinizata si soarele n-a rasarit deloc……
    Pornind de la rolul pe care armata il are intr-un stat………de ce este gresit ca un preot sa ofere acestei instituii binecuvantarea sa? Ca doar nu traim in paradis………Acolo, dupa cum spun unii sectanti vom locui cu totii veseli impreuna cu tigrii, animalele veninoase si eventual dinozaurii pe care nu i-am apucat pe acest pamant…………Dar pana una alta tristul adevar e ca noi intre noi, oamenii in general- nu ne prea suportam.”

    Pai daca e decofeinizata, cu respect imi permit a pune o intrebare:ce mai gasesti bun in ea?
    Hapi, tu chiar nu vezi greseala ca un asa zis urmas al apostolilor sai sa ofere “binecuvantarea” unor institutii care ofera moartea, suferinta si distrugerea? Sau doar te prefaci ca nu vezi contradictia grosolana?Ce intelegi tu din vorba:”Dati Cezarului ceea ce este al Cezarului, si lui Dumnezeu ceea ce este a lui Dumnezeu”?
    Sectantii, macar vorbesc aceeasi limba cu profetii din vechime chiar daca unii vad in asta un fel de desene animate. Ceea ce nu se poate spune despre ortodoxie, in totalitatea ei. 😀
    Si daca astazi oamenii se urasc unii pe altii, de ce sa nu facem si noi la fel ca ei? Si totusi, cu tupeu, sa ne autointitulam “‘drept credinciosi” invatandu-i si pe altii sa faca la fel… 😀

    1. Cafeaua decofeinizata pe care o beau din cand in cand are acelasi gust ca…..una „arabica“ de inalta calitate.Si avantajul ca nu provoaca palpitatii
      Spui
      Hapi, tu chiar nu vezi greseala ca un asa zis urmas al apostolilor sai sa ofere “binecuvantarea” unor institutii care ofera moartea, suferinta si distrugerea? Sau doar te prefaci ca nu vezi contradictia grosolana?Ce intelegi tu din vorba:”Dati Cezarului ceea ce este al Cezarului, si lui Dumnezeu ceea ce este a lui Dumnezeu”?
      Spun eu:
      Ba da, o vad. Daca am sta sa cautam aplicatii ale unei legi sau doctrine sau norme sau….altceva care nu are parti negative ne-am cam plictisi. Nu imi place exemplul asta cu armata si biserica…..nu vad rostul. Este de obicei clar rolul armatei si pe de o parte foarte benefic. Deci nu, nu vad o contradictie in faptul ca preotii binecuvanteaza aceasta institutie, asa cum nu vad o contradictie in faptul ca Iisus a smuls spice sambata desi a spus „Dati Cezarului ce este al Cezarului“
      Pai in masura in care distruge – armata – si cladeste.
      Democratia ne ofera libertatea intr-o republica si totusi ne ingradeste drepturi…….Suna utopic dar nu vad alternativele

      Adica alte religii sunt mai bune ca nu binecuvanteaza armata, sau cum?
      Spune-mi te rog, care „directie“ este cea ideala dupa parerea ta? 🙂

      Prima parte m-ai sarit cu Liga……Asta e, barbatii vin de pe marte, femeile nu s de unde……

      1. Deci nu, nu vad o contradictie in faptul ca preotii binecuvanteaza aceasta institutie, asa cum nu vad o contradictie in faptul ca Iisus a smuls spice sambata desi a spus „Dati Cezarului ce este al Cezarului“

        Ce au in comun binecuvantarea armelor cu culesul spicelor? 😀

        Pai in masura in care distruge – armata – si cladeste.

        In cazul in care nu greseste vreun mare general si apasa din greseala pe butonul rosu.

        Adica alte religii sunt mai bune ca nu binecuvanteaza armata, sau cum?

        Pai ti se pare straniu?

        Spune-mi te rog, care „directie“ este cea ideala dupa parerea ta?

        Ca sa poti vedea o directie si un sens, trebuie sa-ti scoti mai intai din capsor ortodoxia. 😀

  18. Dude….sunt ortodoxa nu numai pentru ca asa m-am botezat ci pentru ca asa simt. Nu caut directii, nu am nelamuriri, nu ma trezesc noaptea intrebandu-ma care-i rostul vietii, am cam citit ce se putea din celelalte mari religii, am inteles ce a trebuit sa inteleg….mna……Cred ca latura spirituala este cea mai clara, mai frumoasa, mai linistita parte din viata mea, intelegi ? 🙂
    Ei bine, daca intelegi , n-o sa-mi mai repeti ultima fraza, in rest putem discuta orice 😉

  19. Dupa tonul comentariului pe care mi l-ai lasat, probabil chiar nu te intereseaza adevarurile Biblice, ( asa spui si in textul deasupra, -citind deja ce se putea din marile religii…-) si, gandindu-ma ca nu vei mai vizita blogul -respect decizia ta, noi toti avem libera decizie ca parte de mostenire- am indraznit sa postez si aici ce doresc sa-ti comunic, probabil ca ultim
    mesaj de “partasie” daca acest cuvint biblic inseamna ceva pt. tine: Hapy.River, am citit articolul tau despre exorcizari si comentariile si am observat unele cunostinte biblice, si o “credinta venita in urma auzirii” mesajului ortodox, pe care si eu il cunosc intr-o masura. De aceea am intrat cu comentariu pe blogul tau, dar acuma imi cer scuze pentru modul in care am facut introducerea, imi dau seama ca m-ai socotit obraznic, de aceea ai raspuns cu aceeasi moneda. De fapt voiam sa te atentionez asupra faptului ca “mantuirea ” nu este doar un subiect de religie, ci o nevoie urgenta a oricarui cetatean al Terrei, peste care a fost “varsat sangele Domnului Isus Hristos ” . Si m-am bazat pe afirmatia ta ca nu sustii ideile preconcepute, ( eu nu pot socoti ca idee preconceputa un adevar scris in Scriptura ) prin aceasta intelegand (eu) un subiect care se autointituleaza “crestin ” dar nu este sustinut in totalitate cu cuvinte Biblice, ci se apeleaza in majoritatea explicatiilor la alte surse, care sunt contrare Cuvantului lui Dumnezeu. Nu vreau sa te supar, dar daca vei citi mai cu grija in Biblie, vei putea constata ca TOATE religiile crestine de azi au comis acest pacat de “a scoate si a adauga ” cuvinte pentru a sustine invataturi contrare Bibliei, bineinteles, pornind de la un text , dar netinand cont de faptul ca o invatatura corecta data de Dumnezeu nu sufere nici un comentariu. Daca tu ai convingerea despre o credinta in Dumnezeu corecta, e bine sa tii cont de cuvintele Domnului: ” Cine nu se leapada de sine, sa-si ia crucea si sa Ma urmeze, nu este vrednic de Mine” , acest Vrednic de urmat fiind tocmai Cuvantul Scris al lui Dumnezeu ( mai exact ceea ce a vorbit Dumnezeu si diferiti oameni au scris, si au adunat intre copertile Cartii Sfinte )
    Faptul ca noi nu mai avem dorinta sa citim personal aceasta scrisoare a lui Dumnezeu catre toti oamenii, vinovatul principal al acestui sentiment de desconsiderare este ideea preconceputa de RELIGIE, fie ea ordodoxa, catolica ori protestanta, noi multumindu-ne cu asigurarea pe care conducatorii ne-o dau, ca daca apartinem acelei grupari, mergem in rai, iar daca nu, NU. Si tot ei ne-au invatat si conceptul ca e destul sa fim oameni corecti si buni adica sa ne straduim sa nu facem rau, si vom primi ceea ce nadajduim, adica sa fim socotiti indreptetiti la inviere. Invataturi frumoase, dar la 180 de grade fata de Scriptura
    Departe de mine gandul de a aduna ceva oi, cum ai spus, acest lucru numai Glasul Pastorului Cel Bun poate sa o faca. Dar nu este treaba Pastorului sa inmulteasca turma Sa, ci aceasta o poti face tu si eu, daca nu cumva suntem oi din acelea sterpe, sau care inca nu am acceptat sa primim samanta de viata, care prin “nasterea din nou ” poate auzi Glasul Lui, si sa-l urmeze: ” Isus le-a mai zis:…Eu sunt Usa. Daca intra cineva prin Mine, va fi mantuit; va intra si va iesi, si va gasi pasune “( Ioan 10.9 )
    Eu nu cred ca te-ai pus in postura unei “printese mofturoase”, la fel cum eu nu ma simt jenat sa apartin “turmei pasunii Lui” vorba psalmistului.
    Si , la urma , daca e vorba de “amagire” aceasta consta in simpla intrebare(daca ajungem pana acolo, ca sa o punem noi insine : Oare a zis chiar Dumnezeu ?– in timp ce citim Cuvantul Lui) Desigur parerile noastre personale fata de subiecte sunt diferite, dar daca am citi deodata in Biblie, nu ar fi cazul sa spunem altceva ; dar daca totusi o facem , sa nu se lase cu suparare.( ma refer la situatia primului nascut de pe pamant, care s-a manifestat prin ura si desconsiderare, pana la eliminare din peisaj )

    mesaj de “partasie” daca acest cuvant biblic inseamna ceva pt. tine

    1. Biblia este pentru mine Cuvantul , la fel ca pentru alti credinciosi.
      Mai presus de toata Biblia, de tot ce s-a lasat si s-a scos, Noul Testament este o carte de o valoare spirituala inestimabila. Adevarul este ca pare extrem de greu, daca nu imposibil sa traiesti, sa gandesti, sa respiri si sa cugeti asa cum suntem indemnati, asa cum ar fi ideal, asa cum scrie acolo. Cuvantul care s-a facut Om pentru noi, stie asta.
      Datoria noastra in primul rand ar fi sa ne iubim unii pe altii. Sa ne respectam , sa ne cinstim. Si nu o facem……..asadar care dogma, religie sau rit ne-ar putea oferi ceva ce nu suntem capabili sa gasim in noi insine….?

      Dar aici as vrea sa vorbim despre exorcizari si mi-ar place sa aud parerea ta

  20. Da, ai dreptate, am crezut (probabil dupa premise false) ca postezi in gluma. Nu neaparat dupa introducerea de aici ci mai mult dupa o descriere pe care i/ai facut/o Evei pe blogul tau 😀
    Daca nu e asa, imi cer scuze- voi mai vizita blogul si am sa raspund si la postare curand

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *