Clopotel.ro

Mai demult am cautat niste jocuri pt copii. Facand curatenie in foldere , am dat peste clopotel.ro. Care pare o comunitate adresata copiilor.
La cate „surse“ au acces astia mici (sau mai mari) ourdays!
Facand o analiza a propriilor convingeri- cat de mult se grefeaza si prind radacini sabloanele din copilarie?
Cand eram mici, intrebam parintii, profesorii, prietenii mai mari si inevitabil chinuiti de curiozitate , citeam carti
Azi copiii intreaba pe net – necunoscuti de varsta lor, raspund
1. Este adevarat ca ne tragem din maimute?
– eu nu cred ca au existat dinozauri sau chestii de astea
Eu ma trag din Eva tata din maimute
-Ce intrebare … Voi nu faceti religia la scoala ,liceu ,facultate , nu conteaza , conteaza doar ca ne- a creat Dumnezeu !
2 Nicole zice asa: Cine imi da si mie rezumatu carti Harap-Alb?de Petre Ispirescu va rog
Raspunsuri:
-intra pe google si scrie povestea si rezumat zice Smartgirl
cativa indeamna la citit
pana la urma cineva ii da rezumatul 🙂
3. Exista sfinti care s-au nascut in Romania?
Dupa parerea mea nu exista sfinti insa daca ar exista ei nu ar fi fost in Romania oricum pentru ca pe vremea cand omaenii erau mai buni Romania nu exista ca stat ci doar ca teritoriu.
– sfintii s-au nascut doar pe teritoriul Tarii Sfinte
Sunt multe de genul:
Buna! Ma ajutati va rog si pe mine?
As avea nevoie de un rezumat scurt la Scrisoarea a III-a de Mihai Eminescu (am citit Scisoarea a III-a, dar nu ma pricep la facut rezumate) P.S. cine imi da un rezumat scurt primeste un cadou surpriza+10 2 zile Multumesc la toti cei care incearca
4. Exista viata pe Marte?
– Va exista.Am citit ca o sa se faca viata pe marte .Oamenii de stiinta o sa trimita multe alimente acolo si o sa se poata trai.(cu masca de astronaut)Pe orice planeta exista viata.(si microbii au viata).
Va intreb pe voi. Stiti cum isi fac temele copiii vostri/nepoteii, etc?Cand isi fac temele au acces la internet sau doar la carti/biografie?
Daca as fi profesoara de romana, as implementa urmatoarea aplicatie spre dezamagirea elevilor: le-as corecta acasa cele mai importante teme si teste alaturi de google care mi-ar indica imediat cine e predispus la a deveni membru de seama al generatiei copy-paste. Si eventual prim ministru.Evident ca temele copiate le.as nota cu cel mai mic calificativ
Chiar dacă am pierdut de ceva vreme legătura cu școala și cu temele se întâmplă să văd uneori așa zisele referate care li se cer copiilor la școală. De cele mai multe ori cu număr de pagini impus și cu indicația de a fi printate color. Din punctul meu de vedere este pierdere de timp, de bani și doar o sarcină pentru școală pe care elevii o bifează fără să învețe nimic. Nu trebuie să fi expert ca să îți dai seama ce este copiat de pe internet. Trag concluzia că și unii profesori au astfel de cerințe doar pentru a bifa și ei la rândul lor o activitate. Nu vreau să generalizez, dar se pare că tendința generală asta este.
Subscriu in totalitate.
Printate?
Dar de ce sa nu scrie ca sa-si exerseze si sa-si imbunatateasca in continuu scrierea, gramatica, caligrafia, cat timp sunt la scoala? Banuiesc ca nu scriu de mana si apoi le fotocopiaza.
Pai…ce sa zic? Cand era la scoala fimiu, isi facea temele pe baza a ce le preda in clasa, mate, romana, etc.
Unde chiar nu se pricepea, interveneam eu. Mult, mult mai tarziu(norocul meu) a folosit netul pentru a isi face rost de anumite comentarii sau referate cerute la scoala.
Cat despre referate, atunci cand mi se cer(acum e vorba de mine) sa le scriu de mana, le caut prin carti si…spor. Cand mi se spune de la inceput sa precizez sursa http://www…atunci o dau cu copy-paste.
Parintii trebuie sa reflecteze intens asupra subiectului!
Este foarte bine ca au acces la informatie copiii numai ca ei trebuie sa invete mai intai unde sa caute si faptul ca se impune sa selecteze informatia atunci cand fac munca de documentare! Iar pentru asta trebuie indrumati!
Apreciez tema pusa in discutie, Hapi!
Ilda
Lavender Thoughts
Si tu crezi ca cei mici si cei mai marisori se vor opri la selectarea informatiilor si apoi, pe baza lor vor lucra singuri sau nesupravegheati fiind ar cadea majoritatea in pacatul copy-paste ului?
Eu am un singur nepot la şcoală şi e abia în clasa a doua, deci nu are nevoie de surse suplimentare pentru teme.
În zilele noastre cred că e imposibil să scoţi netul din sursele de informaţii pentru teme, dar ar fi cel mai bine dacă s-ar găsi site-uri cu informaţii bune, consistente, nu de ca în exemplele de mai sus.
Nu stiu daca e imposibil sa ii scoti netul ca sursa pentru teme -mai ales la varste mici. Uite, si pe clasa a doua, a treia au deja compuneri si comentarii de facut
Nepoata (sau nepotul meu, whatever 😉 foloseste dictionarul (cartea) cand nu stie un cuvant. De asemenea la sinonime, ne gandim, comparam, cand facem temele impreuna , la fel cu parintii
Nu cred ca un copil pana in clasa a opta sa zicem ar folosi netul, doar asa, ca “sursa de inspiratie” Imediat ce se prind ca se poate copia de acolo , eventual fara urmari, probabil ca multi ar face-o daca nu li se explica faptul ca nu sunt inca in masura sa-si aleaga sursele de pe net
Dar ce stiu eu, n-am copii 😉
Gata, i-ai făcut pe părinţi să înghită cu noduri ultima felie de cozonac, cu gândul la ce vor face plozii la şcoală…
Treaba e clară, cine vrea să înveţe, învaţă. Cine nu, va ajunge întreţinut de fraieri sau şomer fără să fi lucrat vreodată. E cam dur, dar asta e situaţia…
Înainte de sărbători am dat de un absolvent de liceu din 2011 care habar n-avea cine a fost Sadoveanu. Să nu-mi spună nimeni că-i vina profesorilor sau a părinţilor, pramatiile sunt pramatii indiferent de mediul din care provin.
Invata daca stai langa el sa il urmaresti sau ii impui sa consulte carti si dictionar
Altfel, eu cred ca toti descopera si testeaza smecheria cu google la un moment dat
Eu când trebuia să fac vreo analiză/sinteză la vreo operă/poezie luam cărți de la bibliotecă ale altor autori, citeam analizele care aveau ceva în comun cu opera pe care o aveam de prelucrat și așa inventam sau scriam ideile mele. Acuma nepoții fără internet se pierd printre butoane. Le vine greu să pună mintea în mișcare.
da, asa faceam noi cu vreo 15 ani in urma 🙂
Al meu e abia in clasa zero, temele nu se pot face pe net :-), ce va fi mai incolo voi vedea…
Eu intotdeauna mi-am invatat fetele sa invete si din caietul din care le preda la scoala,si din manual chia rdaca nu se mai foloseste la scoala ca e vechi decand lumea si nu e actualizat apoi sa caute pe internet informatii noi ca o completare la lectia ce o aveau de invatat.Cand aveau de facut referat,da,cautau pe internet dar scriau de mana nicidecum nu dadeau print.Acum nu mai suntem in Ro la scoala dar procedeaza la fel iar munca lor este apreciata.
Asa mi se pare corect-sa invete sa foloseasca sursele , alaturi de un parinte
Hapi, acum vorbesc oarecum in cunostinta de cauza. Acum vreo 10 ani, cand eu chiar eram profesoara de romana, puteai depista temele facute copy paste de pe internet fara nici o aplicatie specifica: semanau intre ele ca doua picaturi de apa si cand vedeai compuneri de doua trei pagini, iti dadeai seama ca nu puteau fi copiate in pauze 😉 Culmea este ca dragalasii chiar aveau senzatia ca au muncit la temele alea….
Unoeri ma intreb daca nu cumva raman eu in urma…ma intreb cum voi gestiona situatia cu propriii mei copii si ( foarte rar) ma bucur ca m-am ascuns ca strutul, cu capul in nisip, parasind invatamantul.
Ma gandesc ca si acum pot fi depistate usor- e drept ca dau si putina bataie de cap, unii au invatat sa mai schimbe cate un cuvant, dar tot sunt identificabile textele copiate.
Buna si Hristos a Inviat!
Totul porneste de la parinti, de la educatia pe care o acorda copiilor lor, incluzand timpul petrecut ei. Nu ajung copiii sa foloseasca copy paste intensiv decat daca sunt lasati de capul lor.
Baby manager, adevarat c-a inviat! Ne lipsisi:)
Apropo de referate, inainte de a le cere elevilor sa scrie referate, profesorii ar trebui sa ii invete CUM se scrie unul si ce presupune asta (documentare, selectie, comparatie, parafrazare, citare etc. etc.) As fi curioasa sa stiu daca se invata asta la vreo materie. Pe de alta parte, sa nu ne miram ca elevii care acum copiaza referate de pe net ajung sa fie studentii de mai tirziu care isi trec Wikipedia la bibliografie! (si poate si mai tirziu, doctorii care stim noi ce si cum).
Exact. Din pacate am observat /auzit ca multi neglijeaza aceasta faza. Au impresia ca il pui pe copil sa memoreze definitia referatului si 2-3 reguli, el o sa le si aplice corect
Si eu as verifica pe google compunerile/rezumatele,etc. 🙂 Presupun ca mai toti folosesc acum calculatorul pentru a-si face temele. Ca parinte nu stiu ce poti face…Profesorul are mai multa treaba, ca mai trebuie si sa verifice sursele.
Ma gandesc ca pot s_apara si banuieli, destul de usor atunci cand in clasa copilul nu straluceste dar vine cu temele facute foarte bine – pe termen lung
Când profa e în prag de pensie nu o interesează de unde e rezumatul, zice mersi că măcar îl vede!
Ăia care pun întrebări de genul celor din articol, sunt nişte copii destul de limitaţi – părerea mea.
Daca isi iubeste meseria o intereseaza. Diriginta mea avea in jur de 60 … si traia pentru literatura si pentru “copiii” ei 🙂
Revin si eu aici, ca nu am liniste. Imi dau seama ca problema e mult mai complexa. Nu se preiau de pe internet numai comentarii, ci si simple rezumate, expunere de idei principale. Netul tine loc de citit si ofera rezolvari rapide la probleme care par de moment. In spate, profesorul incerca degeaba sa explice CE si CUM se face, atat “ce” cat si “cum”-ul se dezvolta in timp, iar noi traim intr-o vreme in care Nu mai gasim timpul de a ne crea obisnuintele, de a dezvolta limbajul de care este nevoie. Si nici nu vedem utilitatea acestor eforturi, pentru ca exemplele din jur sunt construite pe alt sistem de valori. Premieri copy paste, primari “care este”, retetele “succesurilor” sunt altele decat cele care se predau in scoala. Pestele de la cap se impute!
Adevarat. Multumesc pentru completari!
Prin implicarea parintilor si limitarea accesului la pc in perioada de studiu poate ar ajuta cu ceva. Mie mi-ar placea sa existe dupa cina de exemplu ora de citit in familie. Discutii intre membrii familiei ca interactiune, legatura si model copilului in explicatii, mod de prezentare si deschidere catre carte.
Nu-mi pot imagina un program care ar functiona pentru toata lumea
Unii lucreaza in ture, in unele familii un singur membru face teme cu copiii.
Internetul e ca o Cutie a Pandorei. Odata deschisa…nu mai poate fi inchisa. Ne iluzionam ca s-ar mai putea altfel dar copiii devin foarte comozi imediat ce descopera ca se poate si altfel. Adica mult mai simplu, mai copy+paste :)) In afara de “clopotel” cu .ro (care cred ca e pentru cei mai mici) exista si “tpu” tot cu .ro…care tot cam aia face. Adica X si Y, liceeni de regula (dar am descoperit pe acolo si oameni in toata firea), isi spun toate of-urile, incepand cu cele sentimentale pana la teme. Si daca il ajuti pe cate unul iti da funda 😉 Eu inca nu am inteles ce e funda aia…dar expresia “dau funda” am citit-o de N-ori :))
Este păcat că netul are astfel de valențe și că descărcatul referatelor online a ajuns o rutină. Ca profesor de română aș pune elevul să-și susțină referatul, precum l-aș și pune să-l facă uneori în clasă. Loc unde i-aș stimula să facă compuneri, analize, sinteze, caracterizări, atât individual cât și în grup, atât pe note cât și sub formă de joc, de exemplu aș face ca un fel de conferință sau discuție deschisă, în care toți am încerca să extragem sinteza dintr-o operă, să interpretăm sensurile unei poezii, să găsim subtextele unei satire șamd. Asta aș face chiar cu riscul că ar ocupa destul de mult timp și că aș avea la dosar mai puține referate făcute decât alți profesori cu elevii lor.