BCR (Banca cea Rea)

Sediul central .Ne urcam in lift si apasam pe 2. Liftul huruie dar nu porneste,vine un domn , trage un bobarnac cifrei cu pricina. „Tre sa-l loviti. Asa-i la noi“

Ajungem la etajul doi in sala imensa cu 14 ghiseuri din care functionau cinci. O functionara e libera, ne grabim spre ea, moment in care ia telefonul si incepe o convorbire. N-am vazut daca mana ii era sub fusta sau la inima, motiv pentru care n-am putut sa deduc daca vorbeste cu amantul sau cu Finantele. Dupa ce-am numarat toate camerele de supraveghere din incapere, doamna a terminat si ne-a poftit la tejghea.

„Sunteti microintreprindere. Eu lucrez numai cu corporatii. Mergeti la colegele din a doua parte a incaperii“

O colega din a doua parte a navetei ne-a ranjit aprobator .

Can i spik inghlish?

Intreaba insotitorul meu , cu o intonatie clara .

Angajata ridica un colt al buzei, o spranceana si da din cap. Romaneste.

Vrem o licitatie – cumparam euro. Ii transferam din contul in lei. Apoi ii trimitem in tara cutare.

Aveti CIF-ul?

Am si ciful si o migrena, plus ca-mi indoisem degetul mic de la picior la iesirea din lift.

Dupa ce Elena ( nume fictiv, la fel ca si amabilitatea doamnei) verifica existenta contului (pe care nici macar nu il gaseste dupa CIF ci abia dupa ce ii dictez numarul de cont) vede ca stampila nu corespunde intocmai – are o steluta cea din calculator iar asta noua n-are nici macar o floare)

De ce ati schimbat stampila?

Poftim?

Doamna nu poate sa opereze nimic in cont fara stampila cu stea in frunte, chiar daca a identificat proprietarul firmei si al contului.

O chemam pe directoarea de …..filiala, tura, intrari-iesiri. Vine o femeie vulpe care uita sa se prezinte, dar pare inteligenta asa ca intuim ca o fi intr-o functie cu responsabilitate.

English, german? Intreaba insotitorul meu

Directoarea da ochii peste cap de parca a fost intrebata cum ii place sa si-o traga. Nu, ea nu e cu limbile astea si atunci – banuiesc ca stie cel putin portugheza si un dialect din hindi ca doar n-o fi pupat ea functia aia numai pentru ca din clasa a cincea a inceput sa ii dea fara virgula pe la ecuatiile cu radical.

V-ati schimbat stampila? Noi nu putem face tranzactii daca stampila nu corespunde. Trebuie sa verific unde aveti deschis contul ….

Tipa verifica, trece o ora, trece si momentul pana la care se fac licitatii. Elena se plimba grav incoace si incolo, pregatind probabil catusele cu care avea sa ne imobilizeze atunci cand se va dovedi ca suntem cautati cel putin in Chisinau pentru fals si uz de stampile fictive.

Finalul a fost hiperbolic. Eu mi-am pierdut programarea la masaj, Elena avea ce sa povesteasca la cina , directoarea si-a tocit probabil limba ascutita de prea multa „romana“ si noi am fost redirectionati .

BCR face tranzactii cu zerouri numai la filiala in care clientul si-a deschis contul…..E o „politica interna“ despre care au uitat sa vorbesca atunci cand s-a spus povestea marii flexibilitati a BCR………

(de ce am trecut articolul la Sanatate? Pentru ca tensiunea si pulsul meu nu s-au mai inteles, de unde deduc ca sediul BCR e zona iradiata……)

38 thoughts on “BCR (Banca cea Rea)

  • May 26, 2011 at 4:26 pm
    Permalink

    Cred că asta și multe altele s-ar rezolva mai ușor dacă ar avea un site unde sunt specificate toate prevederile.
    Gen pentru ce vroiați voi să scrie toate regulile, plus la final cele mai întâlnite probleme: verificați că aveți toate datele reînnoite la noi (ștampile, semnături, adresă firmă, etc.), scris mare undeva LA FILIALA UNDE S-A DESCHIS CONTUL (cu roșu, subliniat și bolduit), etc.
    Și oamenii din bănci pierd timpul aiurea din cauza asta, deci și pentru ei ar fi util.

    Reply
  • May 26, 2011 at 7:27 pm
    Permalink

    Ai dreptate,numai ca nu au…..cel putin eu n-am vazut, poate daca stau trei zile sa scormonesc prin toate paginile lor gasesc ceva legat de “politica interna”
    Stii, nu refuzul in sine m-a deranjat sau faptul ca mi-am pierdut inutil 2 ore acolo (sa stii ca blocata in toaleta a fost mai bine) ci sictirul functionarelor.
    Am mai fost in multe banci dar nu -mi mai amintesc sa fi dat peste asa capcaune.

    Reply
  • May 26, 2011 at 8:29 pm
    Permalink

    Ăsta e sistemul, ăştia sunt oamenii. Ceri o informaţie şi îţi răspund de parcă i-ai înjurat de mamă, dacă nu cunoşti limba atunci în cel mai bun caz vor vorbi cu tine până le vor amorţi mâinile. Cred că va dura muuuult până când oamenii nu vor mai fi atât de încuiaţi şi de mediocrii şi atunci poateă sătui fiind, vor lupta pentru o schimbare. Momentan se mulţumesc doar să se plângă într-o parte şi în alta că sistemul e de căcat. Suntem un popor care refuză să se maturizeze.

    Reply
    • May 27, 2011 at 2:25 pm
      Permalink

      Dar e normal ca o directoare de banca sa nu fie capabila sa poarte o conversatie banala in engleza folosind cuvinte precum : account, credit, transaction, money, exchange ? :)))))
      M-am jumulit rau cand am vazut cu cata inversunare da din cap…..a zis ca ea vorbeste ROMANA de parca romana e limba in care au aparut Biblia, Coranul si Eat Pray Love 😀

      Reply
      • May 29, 2011 at 9:50 am
        Permalink

        Mi-ai amintit de o faza din ora de engleza de saptamana asta. Am o profesoara care spune intotdeauna lucrurilor pe nume iar cand are glume in program ne poate face sa radem tot restul saptamanii de ce-i poate trece ei prin cap in 50 de minute, cat dureaza ora. Deci …

        profa: are you a cheater?
        coleg: ?!?
        profa: young man, are you a cheater?
        coleg: ?!?
        profa: then …. are you a Cita?
        clasa: yes, he is.

        Reply
      • June 1, 2011 at 9:16 am
        Permalink

        de ce crezi ca nu ma angajeaza pe mine? intr-o alta ordine de idei, very funny post! 🙂

        Reply
      • June 2, 2011 at 5:39 pm
        Permalink

        My dear, crede-ma, cele doua sunt perfect complementare! Statul si banca….stai de la 9 la 5 , iar in pauza de masa, servesti si tu un client, doi (daca ai chef, daca nu, trimiti la colega)

        Reply
      • June 5, 2011 at 8:29 pm
        Permalink

        lol, nu cred ca stii prea multe despre banci daca ai ideea ca acolo se lucreaza de la 9 la 17. sau ca trimiti clientii la altii. de exemplu la ghiseu in banca, de regula stai pana la 19 seara. si obligatoriu intri de la 8:30. acuma nu am de gand sa iti explic mecanismul bancii, dar nu ar strica sa te documentezi un pic inainte sa faci astfel de afirmatii. 😀

        Reply
      • June 5, 2011 at 8:58 pm
        Permalink

        Mihai, regret ca nu ai sesizat tonul pe care am facut eu “afirmatiile”
        Dar printre altele hai sa iti spun ceva. Nu ma intereseaza cum se lucreaza in banca.Nu e domeniul meu. Din partea mea sa stea si peste noapte. Dar sa fie eficienti.
        Daca stai 14 ore nu inseamna neaparat ca iti faci treaba bine …..

        Reply
  • May 26, 2011 at 9:14 pm
    Permalink

    Functionari mai sicririti ca in Romania nu am intalnit. Dar daca stau sa ma gandesc bine, a cui e vina ? A celor care angajeaza si mentin pe posturi, niste ciufuti de lucratori care habar nu au cum sa interactioneze frumos si civilizat cu publicul, sau daca stiu, nu vor sa-si dea interesul si sa faca vreun efort. Chestia e ca atunci cand nu sunt la servici, acesti functionari sunt si ei public care au nevoie de rezolvat una si alta sau de umblat la diverse ghiseuri. Ma intreb oare lor le convine cand sunt tratati de altcineva precum trateaza ei insisi lumea ? Poate-i doare in cot si atunci ce pretrentii sa avem ? Daca se sifoneaza, sunt ipocriti. Deci oricum o intorci, nu-i bine. 😆

    Reply
    • May 27, 2011 at 2:26 pm
      Permalink

      Nefe, am rezolvat problema azi, la o filiala mai mica. Nimic, dar absolut nimic din ce au bagat ei de vina la Sediu Central nu era valabil. Tranzactia a decurs fara probleme, steluta de pe stampila n-a deranjat pe nimeni
      Deduc ca pur si simplu NU au vrut sa lucreze

      Reply
  • May 26, 2011 at 10:34 pm
    Permalink

    mda…
    tocami ce zisesem prin alte locuri… ca mi-ar fi extrem de greu sa ma reacomodez si sa lucrez in romania…
    pacat ca este asa…
    aici orice banca doreste sa faca afaceri cu tine… pentru ca din asta traieste… si pentru asta te serveste cat mai bine… cat mai repede…

    Reply
    • May 27, 2011 at 2:29 pm
      Permalink

      Ultima fraza e valabila si in Germania.Nu conteaza ca ai 20 E in cont sau 200000.
      Iti dai seama cand un functionar vrea sa te ajute sau sa iti bage bete in roate. Daca nu are chef sa te serveasca, pur si simplu nu-si da interesul si te plaseaza….la sute de kilometrii . Iti dai seama ca mi-au spus ca NUMAI la filiala la care am deschis contul putem face tranzactia? Ei bine, l-am facut la alta filiala dar nicidecum unde aveam deschis contul…..

      Reply
  • May 27, 2011 at 4:58 am
    Permalink

    Concluzia e: BCR -NU gandim la fel! 😉

    Reply
  • May 27, 2011 at 5:52 am
    Permalink

    Uimitor cum ne regasim toti cei din Romania in povestirea ta. In mare parte, fiindca strainii “beneficiaza” de un plus de nesimtire!

    Reply
    • May 27, 2011 at 2:31 pm
      Permalink

      Exact. Stii, ajung sa ii inteleg pe romanii care dau mita in muuulte cazuri. Au de ales intre varianta asta si costurile medicamentelor care actioneaza pe SNC (sistem nervos central)

      Reply
  • May 27, 2011 at 6:27 am
    Permalink

    de unde rezulta ca BCR poate avea un efect similar cu blocarea usii de la toaleta. Cu tine inauntru! Ma rog, atunci ai pierdut programarea la dentist!! :))

    Reply
  • May 27, 2011 at 9:14 am
    Permalink

    in urma cu ceva ani m-am transferat de la Tiriac la BCR si de la BCR inapoi la Tiriac in mai putin de o luna. tranzactia spre BCR m-a costat atat de multi bani si nervi (ma rog, am intampinat ceva complicatii, si anume ca unele tranzactii se faceau la un sediu, altele la altu, nu am inteles nici azi de ce) incat deja imi imaginam cat ma va costa sa si raman acolo, asa ca m-am intors cu coada intre picioare de unde plecasem.
    in Franta, desi in sistemul public functionarii sunt la fel de plictisiti, in sistemul privat (ca sunt banci , cabinete medicale sau altceva) sunt in stare sa-ti faca serveasca trabucuri cubaneze! E dragut…you feel like you owe the place:)

    Reply
    • May 27, 2011 at 2:34 pm
      Permalink

      Macar ai numar de ordine si ti se acorda tot timpul necesar….chiar si plictisiti, cred ca te informeaza si te ajuta….sau nu? (in franta)
      Chiar nu cunosc sistemul de acolo
      Asta cu tranzactiile la un anumit sediu nu o pricep nici eu. Pai ideea nu e de…..pliere pe dorinta clientului, servicii prompte??Unde e promtitudinea daca eu trebuie sa sofez pana in cucuietii din deal si nu pot face o tranzactie in mijlocul Clujului?

      Reply
  • May 27, 2011 at 9:18 am
    Permalink

    by the way, din experienta pot spune ca functionarii din justitie in Romania sunt mult mai ok. cine a lasat vreodata o cerere la judecatorul de serviciu sau a cercetat vreun dosar in arhiva ar trebui sa stie despre ce vorbesc. we even serv you coffe:)

    Reply
  • May 27, 2011 at 10:53 am
    Permalink

    De aia imi doresc eu o munca de birou (care sa nu necesite ridicarea mea de acolo): nu vreau sa am de-a face cu prea multi oameni, pentru ca asta duce la nervi si stres.
    Insa din pacate nu mereu e cum vrem noi.

    Reply
    • May 27, 2011 at 2:37 pm
      Permalink

      Cazul unui functionar public de la….primarie, sa spunem , e usor diferit.
      Dar de la o banca ” de prestigiu” in care bagi multi bani si scoti dobanzi mici, ma astept ca angajatii sa fie atat de bine instruiti si remunerati incat sa fie capabili sa-si tina stresul si problemele personale pana dupa orele de serviciu…..

      Reply
      • May 28, 2011 at 3:05 pm
        Permalink

        Chestia cu problemele personale si serviciul, in sensul ca aceest cocktail nu este binevenit, ar trebui sa fie de la sine inteleasa in absolut toate bransele profesionale. La prima “abatere” se da o avertizare, la a doua se da o mustrare iar la a treia se dau papucii. Multi nici nu ar trebui sa ajunga pana la numarul 3. De aceea in alte tari, angajatii sunt sau macar par mai amabili, mai binevoitori sa te ajute si sa-ti si zambeasca. Pentru ca ii paste concedierea daca deviaza de la un comportament impecabil in relatiile cu publicul. Slava Domnului pentru a lucra la ghiseu la banca nu e nevoie de Phd. Orice terchea berchea cu liceul terminat, care stie ce-i ala un computer, e considerat acceptabil pentru posturi din astea. Cel putin asa e in Canada. Cu un curs de initiere de cateva luni esti gata sa lucrezi la ghiseu la banca.
        Cand merg la banca aici, vad cateodata functionare foarte tinere, pana in 25 de ani, dar sunt foarte dragute si zambesc mereu. Acum, imi inchipui cat de amabila ar fi o fatuca de 22 de ani, la o banca in Romania. 😆

        Reply
      • May 28, 2011 at 6:19 pm
        Permalink

        Cred ca aici nu le pasa….. uite, am observat modul asta de “tratatie” si la alte companii mari cum ar fi Mercedes Benz-tot in Romania. Nu s-a scarpinat in fund dealerul care ne dadea informatii dar a vorbit la telefon in interes personal pe timpul nostru si nu ne-a spus ce era mai important pentru ca se grabea sa plece, cica “avea zi scurta”
        Si altele…..

        Reply
      • May 28, 2011 at 8:47 pm
        Permalink

        Chestia asta cu vorbitul la telefon in interes personal pare un epidemic in Romania. 😆

        Reply
  • May 27, 2011 at 6:55 pm
    Permalink

    Eu nu va recomand nici BCR nici Raiffaisen, din experiente personale la Raiffaisen si din experientele apropiatilor la BCR…bancile in Ro, din pacate si din studiate, nu se descurca grozav, cu mici exceptii

    Reply
  • Pingback: Principii încălcate « Gânduri rupte din mine

  • June 1, 2011 at 1:02 pm
    Permalink

    Mda. Si eu am vrut sa fac varsarea capitalului social pentru o firma noua la BCR si pentru ca eram firma mica m-au trimis la alta filiala a lor ca doar aia se ocupa de microintreprinderi. Asa ca le-am spus Pa.
    Si aia de la ING au o chestie la fel de tampita. Teoretic poti deschide cont pentru varsarea CS la orice filiala, dar banii (cash) trebuie dusi la o anume filiala din oras si cu dovada vii la filiala ”ta”. Si lor le-am zis Pa.

    Reply
  • June 1, 2011 at 6:25 pm
    Permalink

    E o stupizenie chestia asa cu filiala
    O sa trec pe online banking la BCR , pana una alta, fac demersuri sa mut dosarul de la parlita aia de filiala unde e deschis contul

    Reply
  • June 8, 2011 at 3:56 pm
    Permalink

    În pauza de masă, Bulă dă o fugă până la bancă.
    – Bună ziua, zice Bulă la BCR, aş dori să plătesc o factură.
    Casieriţa, plictisită, zice:
    – Vă rog să vă întoarceţi la coadă şi să vă aşteptaţi rândul, ca toată lumea.
    Bulă, mirat, iese din bancă şi mai intră o dată. La ghişeu nu era
    nicio coadă. Supărat, se apropie de ghişeu şi-i trage o palmă zdravănă
    casieriţei.
    – Cine-a dat? întreabă revoltată casieriţa.
    La care Bulă:
    – Nu ştiu, doamnă, nu vedeţi ce aglomeraţie e?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *