Acesti oameni „nevazuti” care ti-au facut o zi din viata, mai bună!

O Nota de plata, la stoma, la o interventie de aproape 3 ore, in pandemie, dupa ce si eu si mama am avut deodata probleme cu dintii

Mai tii minte numele instalatorului bun  care ți-a reglat ceva la centrala când nimeni „autorizat” nu-ti răspundea la telefon? Sau al doamnei de la kaufland (sau lidl?) care ti-a arătat unde-s acuarelele când toate produsele se mutaseră ca să încapă ornamentele?

Nu. Nici eu… dar brusc mi-am amintit de ei. Pentru că mi-au salvat ziua! Sau ore întregi. Sau mi-au protejat sanatatea – fizic sau psihic. Asa se spune când cineva face ceva pentru tine, mie mi se pare că azi nu mai facem nimic unul pentru altul, că ni se pare o corvoadă. Până si munca, vorb-aia, da si ce, că e plătit să facă asta! Tu ai fi făcut la fel în locul lui?

Kaufland

Într-o seara îmi umplu cosul si se anunta ca nu se mai poate plăti la case cu cardul. Ma duc la o domnisoara (pe fete le striga-intreaba tot timpul cineva ceva, nu cred ca oricine poate lucra in domeniul ăsta) și o intreb daca pot folosi un anume mod de plata, imi spune da, e ok. La casă,alta doamnă nu stia cum să procedeze si m-am simțit cam penibil ținând coada blocată, pufăiau ăi din spate, clasic. Am vrut sa-mi pun produsele inapoi in cos dar am fost inspirata si am întrebat-o iarasi pe colega lor.

Efectiv m-a ajutat sa-mi iau produsele, m-a condus la alta casa si mi-a spus: te ajut eu. Dupa o zi de lucru, era clar obosita, dar era ca un robotel. Si in plus, calmă. Fata aia mi-a înseninat… seara, adică oaw, mi s-a părut un gest grozav si a fost prima dată când nu mi-a mai venit să plâng la vederea bonului. Am fost atat de bucuroasă c-am ajuns acasă cu tot ce trebuia, mai ales că e perioada de carantină si venisem pe jos. Dacă nu era ea binevoitoare m-aș fi dus acasă cu plasa goală și a doua zi, după serviciu ar fi trebuit s-o iau de la capăt, că nu aveam bani la mine.

Telefonie

Știi ce bine te-ai simtit cand domnul ăla ti-a așezat cartela bine în telefon fără să te trimită sictirit la firma de la care ai abonamentul? Sau a apăsat pe doua trei butoane din cauză că nepotul blocase ceva si acum orange si mai stiu eu care firme, cereau puk si pik si numărul de la pantof, dar n-a mai trebuit să ajungi la ei? Si nici să lasi telefonul în service.

Servicii online

Cei mai scârbosi operatori si mai agasanti – de care am dat vreodată când am încercat să-mi reziliez LEGAL contractul trecut de termenul de 2 ani!!! – sunt cei cu care am vorbit la Orange,  respectiv care m-au sunat din Bucuresti. Oamenii ăia efectiv m-au hărțuit. Spuneau: vă suna colegul la 15 (daca spuneam ca nu pot vorbi acum) si nu mai sunau trei zile. Nu o data, de multe ori au facut asta. Intr-o zi,  în timpul serviciului, eram pe un deal, făceam un inventar si urcam spre o manastire de-mi dădeam duhu din mine si Lache de la Orange insista ca el imi ofera nu stiu ce telefon la nu stiu ce pret si-mi prelungeste abonamentul.

 Nu vreau. Nu vreau. Nu vreau! Omu nu pricepea nu vreau, cred că-l racolaseră din ceva trupă de striperi si nu mai auzise așa ceva în club. Nu-mi prelungesti nimic omule, intelegi? Gata, s-a terminat, nu vă vreau, îmi ții colegii pe loc, lucrez si n-ati respectat ora de sunat! Pai tocmai de-aia sa-l prelungeasca, sa terminam mai repede conversatia, asta a reiesit, îmi iesea fum pe urechi.

Nu stiu la ce trainig i-a pus Orange pe operatorii care nu au vrut sa-mi rezilieze mie contractul dar stiu că mi-au făcut săptămâni fripte, am vorbit cu vreo 15 operatori si eu si mama si am avut plăti în plus L pentru că fiecare dădea pasa altcuiva ca să mai prelungeasca intinderea nervilor mei. Pe scurt, ca si politichie internă, p-aia Orange o detest cel mai mult si numai din lipsa timpului am rămas pe pre pay in retea!  A fost singurul operator de servicii cu care eu am vorbit mereu frumos si calm si ei mi-au vorbit de parcă încercam să le vând prezervative doi in unu la suprapreț.

Cu toată sinceritatea zic că după genul ăsta de abordare, ar putea să-mi dea acum doua tablete Samsung gratis la cel mai mic abonament si nu mi-as mai face abonament la ei.

Asta nu înseamnă că am ceva cu angajatii cu bun simt care lucrează la această firmă. De fapt, tot cineva din interior (sic!) mi-a spus cum să scap mai repede de ei si am reusit pana la urmă – dar nu uit câti nervi si zile proaste mi-au făcut.

Atunci de ce să nu zicem cate un bogdaproste pentru cei care ne-au ajutat?

Emag –

din punctul meu de vedere si-au imbunatatit foarte mult suportul clienti online. Si sunt toate sansele să te ajute pe bune să rezolvi, ok, poate astepti un pic la telefon dar afli informatia. Am dat peste operatori care vorbeau frumos si calm, lucru care dă tonul, indiferent pentru ce suni.

Online sau față în față nu uitati că cel care ridică mingea la fileu arțăgosul – va schimba tonul conversatiei si, după speech, rămai ori cu un zambet pe față, ori cu un puls de 110 si senzatia că te strang si pereții și colanții.

Curierat

Nu știu ce s-a întamplat în ultimul timp că parcă, parcă s-au îmbunătățit si abilitatile (unora!) de comunicare si au mai iesit si ei din zona de confort personal.

Adica nu uit  curierul care a oprit unde mă aflam pe teren ca să nu mai astept o oră jumate pentru livrarea la adresa dată sau pe cel care a acceptat să-mi aducă acasă pachetul desi adresa de livrare era in alt punct. Normal că vorbisem la telefon înainte si stablisem, dar mai sunt persoane care nu ies din zona lor de confort si gata. Desi uneori le cerea doar sa-mi spună o oră aproximativă la care se va livra (e oras mic, cam stii cat stai daca ai 12 pachete pe o strada).

Posta, CFR

Cum am mai spus, locuiesc într-un oras în care fiecare cunoaște pe fiecine. Nu e ca la sat când te duci la cârciumă să-ți iei bere și te scrie-n caiet, dar sunt magazine care îți oferă posibilitatea să probezi ceva acasă dacă te grăbești sau nu ai banii pe loc.

În sfarsit, n-o uit pe doamna de la Oficiul Postal care m-a ajutat mai mereu. Poate nici ea nu știe cât a contat o vorbă bună, un plic adus la timp, ba chiar, știind că mi-e foarte greu să mă descurc cu toate singură, adesea mi-a adus chiar ea pachetul. Efectiv, pentru oameni ca ea, nu mi-a rămas nicio părere negativă despre institutia in sine.

Bine se spune că Omul sfinteste locul, că altfel, poate locul te dezamăgeste. Si cand te dezamăgeste, iei atitudine.

Într-o zi, cand copilul era mai mic, am cerut la gara niste informatii despre bilete. Doamna de atunci, mi-a dat bilet intreg pentru copilul de 2 ani jumate si mi-a dat niste informații eronate ori mi-a spus că de unde să stie ea, să mă uit pe tabel.

Dar în alte zile, o altă femeie, mi-a oferit bomboane, că noi eram mereu amandoi si informatiile corecte, ba chiar a insistat sa se mai uite odată să nu greseasca. Când i-am spus ca auzisem altceva de la alta colega, si-a cerut ea scuze, mi-a spus că trecuse printr-o perioada dificila si probabil… se pierduse cu firea.

E adevărat că încă mă apropii uneori cu groază de anumite ghișee sau de oamenii pe care-i știu găunoși. Tare as vrea să afle că nu datorită vreunui @brand pentru care – sau in care lucrează nu li s-a răspuns, atunci când meritau, cu aceleasi vorbe. Ci datorită acelui om care-a sfințit întreg locul în care-și desfășoara ei activitatea.

Fiți blânzi cu oamenii care vă cer ajutorul. E mai bine să spui: iertati-ma dar nu stiu sau nu pot acum, decat să îți pui frustrarea in cârca altuia.

Fiecare meserie contează, fiecare loc de muncă, fiecare om cu care vă intersectati vă poate face o zi din viață mai ușoară, mai frumoasă.

De la un șofer de taxi până la doamna de la raionul cutare sau femeia de la casierie. Voi, cei blanzi și buni în general (că sfinti nu suntem) să știți că nu vă uită clienții și că faceți mare lucru cu un simplu gest sau c-o informație!

Multumesc!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *